Τα 7 χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου Taekwondo |
γράφει ο Juan Antonio García Ruiz
Γνωρίζετε κάποιον που έχει μάθει πολεμικές τέχνες μέσω της επιστήμης; Σίγουρα όχι. Όλοι μαθαίνουμε από άλλους. Όλοι είχαμε καθηγητές. Αλλά ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου; Είναι πιθανώς ένα αμφιλεγόμενο θέμα, και όλοι θα έχουν τη γνώμη τους. Αλλά αυτά τα 7 χαρακτηριστικά μπορεί να είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου Taekwondo:
1.Συνήθως δεν μιλάει άσχημα για τους άλλους, και αν το κάνει, είναι με σεβασμό
Για ΠΟΛΛΟΥΣ λόγους. Αφενός, επειδή ο σεβασμός είναι συνήθως μια από τις θεμελιώδεις αξίες των πολεμικών τεχνών. Όποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για τις πολεμικές τέχνες γνωρίζει ότι ο καθένας έχει κάτι να συνεισφέρει. Αλλά ο πλοίαρχος επίσης, πάνω από τους πολεμικούς καλλιτέχνες, βλέπει τους ανθρώπους. Όλοι έχουμε ελαττώματα. Ολοι κάνουμε λάθη. Όμως όλοι αξίζουμε την εκτίμηση και τον σεβασμό.
Από την άλλη πλευρά, η αυτοεπιβεβαίωση μέσω κριτικής σε άλλους είναι ένα σαφές σύμπτωμα ανασφάλειας. Και αν ο δάσκαλος δεν είναι σίγουρος για τον εαυτό του ή το σύστημά του ...
2. Δεν διδάσκει κόλπα ή συντομεύσεις, αλλά τον σωστό τρόπο να κάνουμε πράγματα
Κάθε μαθητής θέλει να μάθει γρήγορα, ας το παραδεχτούμε: είμαστε έτσι. Αλλά ο στόχος της πρακτικής δεν είναι άμεσο αποτέλεσμα, αλλά μια αυθεντική, διαρκής και βαθιά μάθηση. Και για αυτό χρειάζεται έναν καλό οδηγό, μια μεγάλη προσπάθεια ... και χρόνο. Υπάρχουν συντομεύσεις; Ναι, αλλά μας κάνουν να χάνουμε μέρος του τρόπου. Υπάρχουν κόλπα; Ναι, αλλά χρησιμεύουν μόνο για να εξαπατήσουμε τον εαυτό μας. Δεν πρόκειται για απόκρυψη ή απόκρυψη των λαθών του μαθητή, αλλά για διόρθωσή τους. Επειδή αυτό που δεν μαθαίνεται καλά, στην πραγματικότητα, χάνεται. Τα πράγματα, με έναν καλό δάσκαλο, πρέπει να γίνουν καλά. Κανείς δεν είπε ότι η εκμάθηση πολεμικών τεχνών ήταν εύκολη, και στην πραγματικότητα, δεν είναι και δεν πρέπει να είναι.
3. Έχει μαθητές και όχι πελάτες
Ω, τα χρήματα! Αυτό είναι πολύ εύκολο να πεις μαθητές και όχι πελάτες, αλλά… διδάσκουν οι καλοί δάσκαλοι δωρεάν; Συνήθως όχι. Είναι ένα πολύ αμφιλεγόμενο θέμα, αλλά νομίζω ότι μπορεί να γίνει κατανοητό από την κοινή λογική. Σήμερα, μεταξύ δασκάλου και μαθητή υπάρχει συνήθως μια οικονομική σχέση. Αλλά δεν πρέπει να είναι το πιο σημαντικό πράγμα μεταξύ τους.
Νομίζω ότι η σχέση δασκάλου-μαθητή πρέπει να είναι πολύ πιο στενή και προσωπική από εκείνη ενός επαγγελματία και ενός πελάτη. Και, πάνω απ 'όλα, η προτεραιότητα του δασκάλου πρέπει να είναι η καλύτερη για τον ίδιο τον μαθητή, ακόμη και όταν αυτό αντίκειται στο συμφέρον της επιχείρησής του. Πόσες φορές ένας νεαρός επαγγελματίας σταματά να εκπαιδεύεται για μερικούς μήνες επειδή πρέπει να σπουδάσει περισσότερο; Πρέπει ο δάσκαλος να προσπαθήσει να τον πείσει να συνεχίσει στην τάξη και να συνεχίσει να εισπράττει την αμοιβή; Ή εάν ένας μαθητής έχει δείξει ένα ειλικρινές ενδιαφέρον για την πρακτική και δυσκολεύεται να πληρώσει για μαθήματα, θα του επιτρέψει ο καλός δάσκαλος να σταματήσει να ασκεί ή θα τον συγχωρήσει από το να πληρώσει το μηνιαίο τέλος του μέχρι να ανακάμψει οικονομικά; Για μένα, ένας καλός δάσκαλος θα ενθάρρυνε τον νεαρό μαθητή του να δώσει προτεραιότητα στις σπουδές, και δεν θα άφηνα έναν μαθητή να σταματήσει να ασκείται λόγω οικονομικών προβλημάτων (και θα προσθέσω ότι, σε μια ομάδα με επικεφαλής έναν πραγματικό δάσκαλο, οι συμμαθητές θα το καταλάβαιναν τέλεια). Αλλά αυτό νομίζω. Και εσύ? Τι νομίζετε;
4. Να γνωρίζετε ότι κάθε μαθητής είναι διαφορετικός
Κάθε άτομο είναι διαφορετικό. Είναι έτσι, και είναι καλά ότι είναι έτσι. Αλλά μερικές φορές όταν βλέπετε τους μαθητές ενός σχολείου, συνειδητοποιείτε ότι όλοι κόβονται με το ίδιο μοτίβο. Δείχνουν τις ίδιες αρετές και τα ίδια ελαττώματα. Είναι επίσης λογικό να συμβεί αυτό ... μέχρι ένα σημείο. Είναι φυσιολογικό ο τρόπος εκτέλεσης της τεχνικής να είναι παρόμοιος, καθώς όλοι καθοδηγούνται από τις ίδιες αναφορές. Δεν είναι φυσιολογικό ότι, σε μια μάχη ή ραντόρι, όλοι επιλέγουν το ίδιο με τα αγαπημένα τους. Είναι φυσιολογικό οι μαθητές ενός σχολείου να ακολουθούν τα ίδια βήματα σχετικά με τις τελετές και την εθιμοτυπία. Δεν είναι ότι κάνουν τα ίδια λάθη εκτελώντας ένα σχήμα.
Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί υπάρχουν διαφορετικές πολεμικές τέχνες, διαφορετικά στυλ, διαφορετικοί δάσκαλοι; Λοιπόν, για τους ίδιους λόγους, υπάρχουν διαφορετικοί μαθητές. Και ο καθένας θα έχει διαφορετικές δυνατότητες που πρέπει να αναπτυχθούν, διαφορετικούς χαρακτήρες που θα δημιουργήσουν διαφορετικούς επαγγελματίες. Στη διδασκαλία μαθαίνει ότι δεν υπάρχουν μαγικοί τύποι που να λειτουργούν για όλους. Εάν όλοι οι μαθητές είναι ίσοι, κάτι δεν πάει καλά. Πιθανώς, οι ιδιαιτερότητές του δεν τηρούνται. Και ποιος θα είναι υπεύθυνος;
5. Είναι κοντά, αλλά εμπνέει σεβασμό
Το να είσαι δάσκαλος πολεμικών τεχνών μοιάζει σχεδόν με το να είσαι γονέας, σωστά; Πρέπει να είσαι γεμάτος κατανόηση και στοργικός, και ταυτόχρονα αυταρχικός και σοβαρός. Αλλά ... πόσο δύσκολο είναι να βρεις αυτήν την ισορροπία!
Ο δάσκαλος δεν πρέπει να είναι κάποιος που βρίσκεται σε βάθρο. Η θέση του δεν είναι ο Όλυμπος των πολεμικών καλλιτεχνών, αλλά το έδαφος, το τατάμι, όπου βρίσκονται οι μαθητές του. Δεν έχει σημασία αν τον αποκαλούν Sensei, Teacher ... ή Paco. Το σημαντικό είναι ότι είναι άνετα μαζί του, ότι αισθάνονται ότι μπορούν να εμπιστευτούν αυτά που τους λέει, ότι ξέρουν ότι τους προσέχει. Ότι όταν έχετε μια ερώτηση, μην διστάσετε να ρωτήσετε ένα άτομο που θα σας ακούσει και θα σας βοηθήσει να βρείτε την απάντηση, όχι σε έναν "ημίθεο" που είναι αναστατωμένος αν η ερώτηση είναι ακατάλληλη ή που μπορεί να σας κατηγορήσει για τη διακοπή της κύριας τάξης σας. Και αυτό δεν σημαίνει ότι είναι λιγότερο σεβαστός.
Νομίζω ότι στις πολεμικές τέχνες, μερικές φορές δεν καταλαβαίνετε τι είναι ο σεβασμός. Αν νομίζετε ότι ο σεβασμός είναι, το να τον καλεί πάντα δάσκαλο, να τον χαιρετά αποτελεσματικά, τηρώντας τις αποφάσεις του χωρίς συζήτηση και να πηδά σαν σκυλάκι όταν σας καλεί να τρέξετε στην παρουσία του, πιστεύω ειλικρινά ότι έχετε λάθος. Όλα αυτά μπορεί να είναι καλά, αλλά δεν είναι απαραίτητα. Είναι πραγματικά σεβασμός; Μερικές φορές είναι απλώς συνέχεια, ακόμη και δουλεία. Ο δάσκαλος σέβεται γιατί η συμπεριφορά του είναι υποδειγματική: ανθρώπινη, αλλά υποδειγματική. Διότι κάθε μέρα δείχνει τις γνώσεις του, τον χαρακτήρα του και την εκτίμησή του για τους μαθητές του. Γι 'αυτό τον εκτιμούν, τον εμπιστεύονται, δέχονται τις συμβουλές του, τον προσέχουν ... τον σέβονται.
6. Διδάσκει με αυτά που λέει ... αλλά πάνω απ 'όλα με ό, τι κάνει και με αυτό που είναι
Μήπως ένας καλός δάσκαλος διδάσκει τις τεχνικές μιας πολεμικής τέχνης λέγοντας στους μαθητές; Κάποιος που περιγράφει πώς μια τεχνική πρέπει να εκτελεστεί έχει μικρή αξία. Ο καλύτερος τρόπος για να το διδάξετε είναι να το δείξετε, δίνοντας έμφαση στα σημαντικά σημεία, αλλά με βάση ένα παράδειγμα. Μπορεί λοιπόν ένας δάσκαλος να διδάξει στους μαθητές του να συμπεριφέρονται, να σέβονται ορισμένες αξίες, να κατευθύνουν τη συμπεριφορά τους, μόνο με λόγια; Σίγουρα αυτές οι λέξεις δεν έχουν μεγάλη αξία εάν δεν συνοδεύονται από ένα καλό παράδειγμα. Και αυτό το παράδειγμα πρέπει να είναι ο ίδιος ο δάσκαλος. Πιθανότατα δεν είναι τέλειο, γιατί σίγουρα έχει τα ελαττώματά του. Αλλά πρέπει να είναι ακόμα μοντέλο για τους μαθητές του, στο τατάμι και έξω από αυτό. Και δεν αρκεί να συμπεριφερόμαστε σαν καλό άτομο, που δεν μπορεί να παραποιηθεί. Μπορούμε όλοι να χρησιμοποιήσουμε καλές λέξεις, αλλά ... επιβεβαιώνει η συμπεριφορά μας αυτό που είμαστε; Αυτοί ενός καλού δασκάλου, ναι.
7. Απολαύστε στο τατάμι, διδασκαλία και εξάσκηση
Η εκπαίδευση απαιτεί μια κλίση. Αν κάποιος δεν θέλει να διδάξει, είναι πολύ δύσκολο να μεταδώσει, ειδικά στον κόσμο των πολεμικών τεχνών. Το πάθος για αυτό που κάνει είναι μεταδοτικό και αποτελεί θεμελιώδες συστατικό στη διδασκαλία. Ο δάσκαλος, που είναι άνετος στο τατάμι ανάμεσα στους μαθητές του, αυτός που συνήθως χαμογελά και μερικές φορές τραβάει χιούμορ στις εξηγήσεις του, αυτός που ψάχνει συνεχώς νέους τρόπους για να διορθώσει τα λάθη ή να βελτιώσει τις λεπτομέρειες, αυτός που ξοδεύει μέρος του χρόνου του διαβάζοντας βιβλία, παρακολουθώντας βίντεο, μιλώντας σε άλλους δασκάλους για την τέχνη του και τον καλύτερο τρόπο για να το διδάξει, αυτός που απολαμβάνει τη δουλειά του, Αυτός είναι σίγουρα ο καλός δάσκαλος.
Juan Antonio García Ruiz
Πηγή: masTKD.com
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου